Project omschrijving

Adwords voor Van Rijn Tuinoplossingen 

Over de case

Van Rijn Tuinoplossingen ontwerpt en vervaardigt hoogwaardige tuinprojecten en combineren dit met een uitzonderlijke service en kwaliteit. Als tuinexpert was het doel om beter vindbaar te worden bij relevante zoekopdrachten in de Regio.

Fellowfish helpt Van Rijn Tuinoplossingen met het beheer van Google Adwords en voorziet de klant van gedegen advies op basis waarvan de website wordt geoptimaliseerd.

Inzet van: Google Adwords | Google Analytics | Marketingstrategie

“Eerder nam ik afscheid van 5 online marketingbureaus die onvoldoende bijdroegen aan de groei van mijn bedrijf. De samenwerking met FellowFish sinds begin 2019 is dan ook een hele verademing. Remco neemt zijn werk en klanten uiterst serieus en is punctueel, proactief en snel in communicatie. Hij behandelt jouw Adwordsaccount met aandacht en is de ideale sparringspartner voor jouw online activiteiten. Mede door zijn inspanningen is ons doelgroepbereik verbeterd en dat leidt tot een groeiend bedrijfsresultaat.”

– Chris, mede-eigenaar

0%
Een 10% daling van de gemiddelde CPC!
0%
Stijging van 32% in het aantal relevante kliks.
0%
Een daling van 52% van de CPC binnen het belangrijkte onderwerp!

De klantvraag

Om de beoogde groei te kunnen verwezenlijken was het doel om een betere vindbaarheid in Google te verkrijgen en advertenties te vertonen aan potentiële klanten. Via deze weg worden bezoekers naar de website gestuurd. Belangrijk was om per onderwerp een goede sturing mogelijk te maken daar de branche erg seizoensgebonden is.

Oplossing was om in korte tijd het bestaande Adwords account te herzien en deze waar nodig opnieuw in te delen. Dit ten einde een goed overzicht voor zowel Fellowfish als de klant waardoor een goede sturing mogelijk was van budgetten en zoekwoorden.

Herstructurering van het Adwords account

De huidige indeling van het account was niet optimaal. Met als gevolg lastig te sturen campagne en weinig overzicht.

Om tot een goed resultaat te komen heeft Fellowfish in samenwerking met Van Rijn Tuinoplossingen het account volledig opnieuw ingedeeld. Gevolg hiervan was voor beide partijen een goed overzicht op basis waarvan goed gestuurd kon worden op de belangrijke KPI’s.

De indeling die we hebben gevolgd bestond uit drie lagen. Campagne, Adgroup en zoekwoorden. Naar aanleiding van deze indeling is voor elke advertentiegroep een aantal ads geschreven. En met succes. We zagen direct een daling in CPC en op het belangrijkste onderwerp zagen we een daling van de CPC van 52%!

Een sterke website

Tegelijk met het inrichten van het Adwords account werd druk gewerkt aan een nieuwe website door Van Rijn Tuinoplossingen. Tijdens en na het maken van deze website gaf Fellowfish op regelmatige basis advies over pagina’s, site indeling en CTA’s. Dit alles in samenwerking met de interne organisatie.

Dit doen we op basis van Google Analytics. Met deze tool verkrijgen we de juiste inzichten en kunnen we op basis van data gerichte beslissingen nemen.

Het resultaat

Één van de redenen voor het inschakelen van Fellowfish was de behoefte aan een gestructureerd account waarbij de interne organisatie mee kon kijken. Hiervoor was een heldere indeling nodig zodat beide partijen goed begrijpen wat er gaande is. Dit is naar volle tevredenheid van de klant gelukt.

Uit de klantvraag kwam daarnaast naar voren dat onderwerpen als “Tuinontwerp” erg belangrijk zijn voor de business.

Door de heldere indeling konden we hier goed op sturen en hebben we voor de campagnes gericht op Tuinontwerp het volgende weten te bereiken;

  • 23% stijging in het aantal relevante kliks
  • 10% daling in CPC

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Vraag een strategiecall aan. We laten je zien hoe jouw organisatie kan profiteren van online marketing en geven je praktische tips.