Project omschrijving

Leadgeneratie voor Fair Leadership Company

Over de case

Fair Leadership Company is gespecialiseerd in het ontwikkelen van effectieve (zelfsturende) teams en organisaties. Dit doen ze met de inzet van advisering, coaching en interim-management. Een echte B2B organisatie dus. Fellowfish helpt Fair Leaderhip met een optimale zichtbaarheid bij de doelgroep en het genereren van de juiste leads.

Inzet van: LinkedIn Adverteren | B2B leadgeneratie | Google Adwords | Marketingstrategie

“Fellowfish heeft ons fantastisch geholpen bij het vinden van (potentiële) klanten, met goede, snelle en to the point adviezen en een heldere en effectieve visie op online marketing. Exact wat wij zochten.”
– Ruud Hendrikx, eigenaar

0
Maandelijks ruim 10.000 personen uit de doelgroep bereikt via LinkedIn
0
Maandelijks meer dan 10 relevante leads
0
Slechts €7,- per duizend vertoningen op LinkedIn!

De klantvraag

Hoe zorgen we ervoor dat we in beeld komen bij onze doelgroep en dat we interesse wekken bij deze personen, zodat zij open staan voor een adviesgesprek?

Het doel was dus om op een effectieve manier de organisatie onder de aandacht te brengen bij de doelgroep en leads te genereren. Deze leads kunnen daarna met een persoonlijke aanpak worden overtuigd van de meerwaarde van Fair Leadership en worden verleid tot een persoonlijk gesprek.

Om te voorzien in de wensen van de klant moest;

  • Een duidelijk beeld komen van de doelgroep van Fair Leadership Company
  • Op basis daarvan de juiste marketingstrategie en –kanalen worden vastgesteld.
  • De marketingfunnel worden gebouwd en geoptimaliseerd.

Op de radar met LinkedIn

Op basis van de buyer persona is de doelgroep op LinkedIn vastgesteld. Maandelijks worden ruim 10.000 key decision makers van potentiële klanten bereikt met relevante content.

Er is gekozen om de whitepaper direct te promoten via LinkedIn. Geïnteresseerde bezoekers komen dan terecht op een landingspagina waarop men de whitepaper kan aanvragen in ruil voor contactgegevens. Op die manier kan later contact met deze geïnteresseerde personen worden opgenomen.

Een krachtige Adwords campagne

Daarnaast wordt een Adwords campagne ingezet om zichtbaar te zijn voor potentiële klanten die een relevante zoekterm intypen binnen Google.

Deze personen komen terecht op een sterke landingspagina met altijd relevante content en een afsluitende call to action. Zo worden zoveel mogelijk bezoekers aangezet tot het achterlaten van contactgegevens of het opnemen van contact.

Van bezoeker naar lead

Naast het genereren van relevant verkeer was het doel om deze bezoekers om te zetten in leads. Voor sterke leadgeneratie worden op de website diverse CTA’s ingezet naar leadmagnets. Om de bezoekers te verleiden tot het achterlaten van gegevens.

Zodra dit gebeurt wordt het aangevraagde whitepaper direct naar de nieuwe lead verstuurd. De lead wordt opgeslagen in Activecampaign. Van daaruit kan deze lead begeleid worden richting een adviesgesprek om uiteindelijk klant te worden.

Het resultaat

Om dit proces rendabel te maken waren efficiënte campagnes van groot belang. En met succes. Maandelijks worden vele duizenden relevante personen bereikt via LinkedIn en worden er tientallen leads gegenereerd.

  • Maandelijks ruim 10.000 relevante personen bereikt via LinkedIn
  • Maandelijks tientallen nieuwe leads.
  • Een LinkedIn CPC van slechts €1,62
  • Slechts €7 per duizend vertoningen aan key decision makers op LinkedIn

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Vraag een strategiecall aan. We laten je zien hoe jouw organisatie kan profiteren van online marketing en geven je praktische tips.