Project omschrijving

Een complete aanpak voor Matrabike

Over de case

Matrabike is al ruim 27 jaar dé specialist op fietsgebied voor de Nederlandse en Belgische markt. Met negen winkels en twee webshops vinden jaarlijks vele duizenden mensen hun nieuwe fiets bij Matrabike.

Fellowfish ondersteunt de interne marketingafdeling van Matrabike met advies en optimalisatie van onder andere Google Adwords, Google Analytics, Marktplaats en andere vergelijkers.

Inzet van: Campagnemanagement | Google Adwords | Google Analytics | Marketingstrategie | Site optimalisatie

“FellowFish heeft fantastische resultaten behaald voor Matrabike op de Nederlandse en Belgische markt met het inzetten van de juiste campagnes. Maar is ook een strategische partner voor het bredere spectrum van de online marketing activiteiten. De open houding van FellowFish (wat je in de marketing weinig tegen komt), maakt dat het communiceren erg prettig is. De service is meer dan uitstekend.”

– Remco Obbing, Marketing Manager

0
Maandelijks ruim 8 MILJOEN online vertoningen!
0
Maandelijks ruim 50.000 gratis bezoekers via SEO
0+
Campagnes overzichtelijk in één account

De klantvraag

De interne marketingafdeling van Matrabike zoekt continu naar manieren om de online prestaties te verbeteren. Daarom is Fellowfish gevraagd om op wekelijkse basis diverse marketingcampagnes te optimaliseren.

Ook geven we gedegen advies op basis van de website data zodat het aantal aankopen, zowel online als in de winkel, kan worden geoptimaliseerd. Dit alles natuurlijk op basis van de juiste cijfers!

Enkel nog relevante bezoekers

In de concurrerende branche waarin Matrabike opereert is een juiste optimalisatie van campagnes van ongekend belang. De juiste bezoekers moeten naar de website worden geleid en het aantal irrelevante kliks moet worden geminimaliseerd om de concurrentie voor te blijven.

Wekelijks optimaliseren wij de online marketingcampagnes voor SEA, vergelijkers en retargeting campagnes op basis van onder andere;

  • ROI
  • Vertoningspercentage
  • Conversies
  • Zoekwoorden
  • Online aankopen en winkelbezoeken

Betere online vindbaarheid

Daarnaast wordt naar aanleiding van de zoekwoord onderzoeken die Fellowfish op regelmatige basis doet, gekeken naar mogelijkheden om de online vindbaarheid van Matrabike te verbeteren.

Op basis van deze mogelijkheden maken we nieuwe landingspagina’s aan die vindbaar worden op relevante zoektermen. Op die manier wordt dagelijks een grote hoeveelheid organisch verkeer naar de website geleid.

Optimale meetbaarheid

Voor de e-commerce ondernemer van nu is het niet denkbaar om resultaten niet meetbaar te hebben en op basis daarvan de campagnes bij te sturen. Toch zien we dit vaak mis gaan. Voor Matrabike zorgen we voor optimale meetbaarheid van de diverse conversiemogelijkheden op de website én rapporteren we dit maandelijks aan de interne organisatie.

Op basis van die gegevens kan gericht worden gewerkt aan het optimaliseren van de website.

Het resultaat

  • Maandelijks ruim 8 miljoen online vertoningen!
  • Duidelijke conversiemeting en ROI meting
  • Overzichtelijk adwords account met optimale sturing
  • Grote hoeveelheid gratis verkeer op relevante zoekwoorden door de juiste inzet van SEO-geoptimaliseerde pagina’s.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Vraag een strategiecall aan. We laten je zien hoe jouw organisatie kan profiteren van online marketing en geven je praktische tips.