B2B leadgeneratie 

B2B leadgeneratie in het kort

B2B leadgeneratie draait om het verkrijgen van contactinformatie van potentiële klanten. Een goede strategie voor leadgeneratie zorgt voor meer leads, met als gevolgt hogere omzetten en een gevulde pijplijn voor sales.

Voordat een B2B koper contact zoekt met jou als verkopende partij heeft deze al meer dan 50% van zijn of haar klantreis doorlopen. Onnodig te zeggen dat het enorm belangrijk is dat jij op dat moment al in beeld bent bij jouw potentiële klant.

Dit doe je door relevante content te delen met je doelgroep. Dit zorgt voor vertrouwen en geeft je de mogelijkheid een grote hoeveelheid leads van hoge kwaliteit te genereren.

Benieuwd naar meer? Laten we dan even bellen!

“Eerder nam ik afscheid van 5 online marketingbureaus die onvoldoende bijdroegen aan de groei van mijn bedrijf. De samenwerking met FellowFish sinds begin 2019 is dan ook een hele verademing…”

Aanpak voor leadgeneratie

De basis voor onze effectieve aanpak voor leadgeneratie ligt bij het juiste aanbod op het juiste moment. We houden rekening met de, binnen B2B vaak lange, klantreis. Je moet dus zorgen dat je continu in beeld bent bij je doelgroep.

1. De juiste CTA als basis

Om leads te genereren moet een bezoeker contact met je opnemen. We starten daarom met de juiste CTA’s (Calls To Action). Dit kan de aanvraag van een stuk premium content, bijvoorbeeld een whitepaper, zijn of het opnemen van contact.

Deze CTA’s zetten we op strategische plaatsen op je website zodat bezoekers getriggerd worden om actie te ondernemen. Afhankelijk van de fase van de klantreis waarin de bezoeker zich bevindt zorgen we voor een passende CTA.

2. Direct leads genereren met je content offer

De gemaakte content offers worden geplaatst op een geoptimaliseerde landingspagina. Met krachtige marketing campagnes leiden we potentiële klanten direct naar deze landingspagina’s.

Daar laten zij gegevens achter in ruil voor jouw content offer. Op die manier genereer je leads en geef je iets waardevols terug. Zo werk je aan een vertrouwensband met je doelgroep zodat de uiteindelijke verkoop kinderlijk eenvoudig wordt.

3. Leadgeneratie versterken met relevant verkeer

Naast het direct promoten van jouw content offer gaan we aan de slag met je website. We hebben de juiste CTA’s geplaatst. Nu is het tijd om potentiële klanten naar je website te leiden.

Hiervoor optimaliseren we je website voor zoekmachine’s en maken we sterke content om vindbaar te worden op relevante zoektermen. Dit vullen we aan met betaalde marketingkanalen om zo een complete marketingfunnel voor leadgeneratie te creëren.

Fellowfish voor leadgeneratie?

Voor onze klanten hebben wij al tientallen leadgeneratie projecten opgezet. En met succes!

Niet voor niets krijgen we een 9,8 van ze! Wil je meer weten over leadgeneratie? Plan dan een call met één van onze specialisten. We vertellen je alles over leadgeneratie en hoe je het kan inzetten voor jouw organisatie.

Case: Leadgeneratie voor Fair Leadership Company

  • LinkedIn adverteren
  • Google Adwords
  • Site optimalisatie

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Vraag een strategiecall aan. We laten je zien hoe jouw organisatie kan profiteren van online marketing en geven je praktische tips.

 

Zij gingen je voor